Powered By Blogger

Followers

Thursday, January 6, 2011

...::LuAhAn IsI hAtI::...

ASSALAMUALAIKUM...

en3 kali ini
memang tidak mengharapkan ader yang membace
hanyalah isi hati sahaja

sejak kebelakangan ini memang banyak bende yang membelenggungi diri ini....
ada kala ya membuatkan hati kecil ini merintih kesedihan yang di alami oleh diri ini.....
titisan air mata yang hanya mampi ku limpahkan di dalam hati supaya tidak siapa yang mengetahui....
betapa peritnya hati apabila difikirkan semula pa yang telah berlaku....
 mengapa setiap pertemuan yang ku temui harus berlaku sebegini???
tidak dapat dinafikan bahawa ini ada berkaitan dengan diri hambamu yang kerdil ini.....
kesilapan dan kesalahan diri ini yang tidak pernah ku sedari
membuatkan diri ini kembali luka dalam sebuah pertemuan persahabatan.....

sangat mengharapkan seorang sahabat yang mampu menjadi pengganti kepada ibu ku yang sentiasa memberi semangat kepada ku...
ya!
memang zaman IT boleh membuatkan diri ini berhubung dengan IBU tersayang
tapi diri ini juga memerlukan seorang sahabat yang sanggup memberikan bahunya untuk ku meletakkan kepala ketika ku bersedih.....
diri ini tidak mengharapkan balasan apa yang telah ku berikan kepada dengan apa2 bentuk barang atau mata wang, mahupun makanan sebagai tanda terima kasih
yang ku harapkan hanyalah keihklasan menerimaku....

Sekerat akar mampu kuhulur padamu
Di saat dikau terkapai dan kelemasan
Di arus hidup yang tinggal sejengkal cuma
Katamu kau tak bisa berenang ke sana

Engkaulah teman tanpa sangsi dan curiga
Setelah aku mendengar lirih ratapmu
Harumnya sekuntum melati di embunan pagi
Sewaktu kita melewati sebidang tanah perkebunan
Persahabatan

Tersasar aku di dalam mentafsir
Aksara jujur dan ketelusan yang terpamer di wajahmu
Terlalu naďf untuk ku fahami
Metafora puisi dusta dan personafikasi

Sukarnya untuk aku membuktikan
Kebenaran yang berpihak padaku
Kerna peluang langsung tiada padaku
Sedarlah aku erti senyuman
Ada dendam yang tidak pernah padam
Pada lirik matamu ada pedang tajam yang merejam
Ohh….

Terima kasih atas pengalaman itu
Mengajak aku kembali mengenal diri
Terpaksa lagi menyusuri jalan-jalan sepi
Masih bisakah kutemui sekuntum melati mewangi yang tidak berduri

lirik ini amatlah memberi makna yang mendalam kepada diri ini
seperti yang dikatakan

disebabkan kesucian wajahnya dan kejujuran wajahnya membuatkan diri ini berasa seperti tiada apa yang akan berlaku kepada ku....
memang sukar untuk membaca fikiran dan isi hati seseorang....
setiap perlakuannya juga membuatkan aku sukar mengerti....
tapi 
apakan daya
diri ini hanyalah seorang hamba yang tahu merintih kasih sayang daripada seorang sahabat untuk dijadikan sebagai pengganti kepada IBUKU

jika begitu
tidak mengapa.....
akan aku cuba untuk tidak berhubung dan bersemuka dengannya secepat yang boleh ku lakukan...

kepadanya
SHAMIM BIN SALIMON 
MEMOHON MAAP
TERLALULAH BANYAKKU MENYUSAHKAN ANDA....
EVEN DALAM MASA YANG SINGKAT PERTEMUAN YANG BARU KU TEMUI.....

7 comments:

  1. mim..ko nape ni..
    cuber story cket...
    ko gaduh eh..
    aku pon kawan ko gak...
    ko jgn la sedih2..
    nti aku pon sedih gak..;(

    ReplyDelete
  2. nth la
    aku x bergaduh
    tapi fikiran melayang....
    disebabkab stress la kot...
    aku x leh nak handle what im thinkng right now
    tapi from reaksinya melambangkan ape yg aku cakap....
    yeah memang dye sorang kawan yg aku dh anggap sebgai pengganti parent aku n family aku untuk aku melepskan kerinduan....
    xtau la....
    kecelaruan n kemerengan minda membuatkan aku x kaut la

    ReplyDelete
  3. mim, aq cadangkan ko bace buku nih..
    BILA ALLAH MENDUGA KITA..
    hasil karangan syed alwi alatas...
    klu daa bace pahaminya lgii..
    juz 4 share =)

    ReplyDelete
  4. kamu ader buku nya????
    tq imran....
    need a fast fed back
    klo ader bagi aku pinjam>>>>
    aku akan cube cari dulu la.....

    ReplyDelete
  5. relax la mim. xde org yg sempurna.terima lah seadanya.. nnti kuar makan lagi ek..

    ReplyDelete
  6. mim, kalau nak pinjam boleh jer..
    tpi is better if ko beli sendiri..
    menarik abes buku nih..XD

    ReplyDelete