Powered By Blogger

Followers

Saturday, October 16, 2010

KeRiNdUaN MeLaNdA

dh lame x edit blog nie
dh la xreti gune sangat he3.......

walauapapun,aku tetap nk update

now i wanna talk about my past....
but aku x bermaksud sumer
aku maksudkan tentang kerinduaan aku 
rindu kepada siapa????

sudah tentu ramai akan menyatakan rinduku kepada seseorang yang bergelar kekasih
bukan.....dan tidak sama sekali
diri ini merindui sangat akan sahabat2ku yang telah berjuang bersama2 aku sewaktu di matrik dulu

dalam blog sahabatku yang bernama Harith Faisal  
ada menyatakan mengenai ukhwah
bagus bicaranya....maksud yang mendalam
secara langsung menggamit kenangan aku bersama mereka
bagi aku kerinduaan yang kuat itu menandakan seseorang itu tidak pernah lupa akan sahabatnya
ya ramai menyatakan bahawa rindu boleh terubat klo kita hanya menghantar sms
tapi bagi aku selagi x dapat berjumpe beramai2 tidak dapat mengubat kerinduaan yang tersemat ini

maka haruslah aku mengingatkan kembali diriku ini
jikalau merindui seseorang cukuplah kita sekadar sedekahkan fatihah ataupun bacaan suci Al-Quran kepada mereka
bukan menandakan kehilangan mereka di muka bumi ini
selain mendapat keberkatan dari-Nya untuk diri kita
kita juga dapat bersama2 dalam mendapat keredhaan mereka
berdoalah untuk mereka yang baik2
jangan lah cepat berputus asa memberikan doa kepada mereka

sahabatku
andai dapat ku undurkan masa 
akan aklu menggunakan masa itu dengan sebaik2nya 
untukku dengan mu bersama2 mencari keredhaan dan ilmu-Nya

sahabat
dulu kau sering memperingatkan ku tika ku alpha dan leka
aku sangat merindui waktu itu
di mana kau tidak pernah lupa mengingatkanku dan aku juga mengingatimu

sahabat 
sering kita mencari ilmu bersama2 di masjid 
bermalam sehinggakan ada yang tidak tidur untuk menuntut

sahabat
andainya diberi masa untuk bertemu dengan mu
akan ku luangkan masa itu dengan sebaik2nya 
untuk ku melepaskan rindu ini kepada mu
akan aku mintak dirimu untuk memberikan ilmu kepada ku
ingin ku bersama2 dengan mu untuk mencari ilmu bersama sekali lagi

sahabat
ingatlah
aku tidak pernah lupa akan kamu
selalu bermain difikiran memori lalu
sering tersemat difikiran
nama2 mu acapkali ku sebut
supaya tidak pudar diingatan

kepada sahabat KMPK ku
walaupun kita berjauhan
ingatkan
Allah dan doa sahaja bonding kita
bukan SMS atau Facebook yang menhubungkan kita
aku merindui kamu
kuatkan iman kita dan ibadah kita supaya kita selalu bersama didlm ukhwah yang telah kita bina bersama

semoga kita kan bertemu bersama2 secara beramai2 satu hari nanti

No comments:

Post a Comment