Powered By Blogger

Followers

Sunday, October 17, 2010

AkU KePeLiKaN

Assalamualaikum....

Bicara kali ini ingin ku ketengahkan mengenai manusia sekarang......
bicaraku bukan hanya untuk mengingatkan mereka di luar sana,tetapi ingin ku mengingatkan diri sendiri ini juga

sekarang ku melihat banyak perubahan telah berlaku
kira ok la perubahan itu
tetapi manusia sekarang bukan berubah untuk maju
tetapi untuk mundur
terutama umat Islam di Malaysia
ku rasa zaman kejahilannya dulu telah dilenyapkan oleh Nabi Muhammad s.a.w telah berlaku kembali
pembunuhan yang terpampang di dada akbar seperti perkara biasa
hanya mainan buat mereka
sehinggakan diri ini berdosa besar kerana dengan ilmu yang ada tidak dapat ku berikan kepada yang memerlukan
walaupun sedikit akan dapat memberi makna

tidakkah rasa sedikit pun berdosa ke mereka???
sedangkan diri ini yang membacanya seperti sudah terkena panahan petir dari-Nya

Ya Allah
ampunilah umat-umatmu ini
kejahilan yang berlaku telah membuatkan kami buta kepada semuanya

TETAPI!
APAKAH YANG MAMPU AKU LAKUKAN??
APAKAH YANG TELAH AKU LAKUKAN UNTUK MENGUBAH SEMUA ITU??
AKU HANYA BERDIAM DIRI???
SUDAH BEBERAPA KALI AKU DIDATANGI UNTUK BERSAMA-SAMA DIJALAN ALLAH UNTUK MEMBETULKAN APA YANG SALAH,TAPI AKU HANYA MENGANGGUKKAN DIRI???
KERANA AKU HANYA MANUSIA BIASA YANG TIDAK MEMPUNYAI ILMU AGAMA YANG KUKUH????
YA ALLAH
KAU AMPUNILAH HAMBAMU INI
ADAKAH HAMBAMU INI HAMBA YANG LEMAH???
ADAKAH HAMBAMU INI HAMBA YANG HANYA TAHU UNTUK MENAMATKAN PENGAJIANNYA??
YA MEMANG AKU AKAN MENJADI GURU??
TAPI KENAPA SEKARANG AKU TIDAK DAPAT MENYAMPAIKAN DAKWAH ISLAMIAH SEPERTI MANA KAWAN-KAWAN KU TELAH LAKUKAN???
SUNGGUH KERDIL HAMBAMU INI???
YA ALLAH YA TUHANKU
AKU MEMOHON KEPADAMU
BERIKANLAH AKU PETUNJUKMU AGAR DAPAT KU MENGUBAH APA YANG TELAH TERJADI WALAUPUN DALAM KOMUNITI YANG KECIL
AKU TIDAK BERUPAYA UNTUK MENGUBAH YANG BESAR
TETAPI KAU BERIKANLAH AKU KEKUATAN UNTUK MENJADI SALAH SEORANG DARIPADA MEREKA YA ALLAH



No comments:

Post a Comment