Powered By Blogger

Followers

Wednesday, July 27, 2011

SEGMEN ILMIAH : JOM BERKONGSI HADIS SAMA-SAMA

Assalamualaikum...

Terima kasih kepada wan nor izzati
Kerana memberi kesempatan untuk menyebarkan lagi bidang dakwah nie
terima ksih jugak kepada 


orang yang pertama membuat segmen ni
sangat bagus kerana dalam masa berblogwalking ni ader la jugak pengisian yang buleh kita dapat daripada berblogwalking kosong

teruskan dengan hadis 

1) Diriwayatkan daripada Aisyah r.a :” Ketika saya sedang duduk dengan seorang perempuan, datang rasulullah SAW dan bertanya kepada ku :”Siapa dia?” Aku menjawab :” Si fulanah” dan aku ceritakan kepada nabi SAW bahawa dia beribadah dengan berlebihan. Nabi SAW bersabda dengan memperlihatkan tanda tidak bersetujunya. “Perbuatan baik yang dilakukan secara berlebihan tidak akan membuat Allah letih (untuk memberi pahala) namun engkaulah yang akan letih dan ad-din (perbuatan baik-ibadah yang paling dicintai Allah SWT) adalah yang dikerjakan secara tetap.”
 
(al-Bukhari)


2) Dari Anas bin Malik r.a katanya:”Rasulullah s.a.w bertemu dengan beberapa orang anak lalu baginda memberi salam kepada mereka.”
 
(Muslim)

3) Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: “ Kamu lebih mengetahui tentang urusan keduniaan kamu sendiri.”

 
(Riwayat Bukhari & Muslim)


jom sharing

3 comments:

  1. salam shamim dah paste kat entri segmen dah? btw thanks shamim..sangat terbaik.. tq sudi join..nanti sy listkan dalam entri khas k..semoga kita sama2 dapat manfaat dengan menyebarkan sabda Rasulullah ni..amin.. :)

    ReplyDelete
  2. ini untuk manfaat semua...
    terima kasih jugak buat segmen ni

    ReplyDelete