Followers

Wednesday, June 15, 2011

..peRaSaaN TerHaDaP SeSeoRanG..



Ya Allah

Hati ini makin lemah dengan godaan yang telah difikirkan setiap hari
Salahkah untuk hamba-Mu ini mencintai seseorang
Mencintai dengan landasan yang betul
Untuk menjadi peneman hidup
Perlukah diri ini menyatakan perasaan ini kepada empunya badan

Atau

Perlukah diri ini berdiam diri
Hanya melihat dari jauh dengan perasaan cinta itu

Ya Allah, Ya Tuhanku

Sesungguhnya kuasa cinta itu amatlah kuat

Engkau teguhkanlah hati ini supaya tidak menebal perasaan ini terhadapnya
Berikanlah kekuatan kepada hamba-Mu ini

Budi pekertinya,
Tutur katanya,
Tingkah lakunya,
Telah membuatkan hati ini terpaku melihatnya

Engkau jagalah pandangan mata ini supaya tidak melihatnya dengan perasaan tidak patut hadir pada seorang umat-Mu

Diri ini redha jika dia bukan merupakan pasangan hidupku
Tetapi
Membuatkan diri ini gembira
Tenang bila melihatnya gembira dalam naungan
Rahmat dan Nikmat-Mu
Ya Allah

Engkau peliharalah dia

Dan
Engkau peliharalah hamba-Mu ini
Tulus ku katakan yang hamba-Mu ini telah jatuh cinta terhadapnya
Engkau peliharalah hati ini
Ya Allah


Berharap agar
Perasaan CINTA ini merupakan
CINTA
yang sejati untuk-Mu
Ya Allah
Ya Tuhanku



Ya Allah kurniakanlah aku cintaMU

Kurniakan kepada aku cinta orang yang cinta kepadaMU

Kurniakanlah aku cinta apa saja yang menghadirkan ku cinta kepada Allah

Dan semoga cinta Allah yang lebih aku dambakan

11 comments:

  1. doa banyak2 mim..ade problem contactlah aku on jer :D

    ReplyDelete
  2. tq imran

    ni masalah hati nie
    buleh pulak terjatuh hati kat orang...
    takut kot...
    hehe

    ReplyDelete
  3. haha..lelaki xleh tkut..kalo gentleman trus trang..kalo x kuat..serahkan pda Tuhan..moga dipermudahkan urusan..amin..aku doakan.. :) t bole mkn nsi minyak t..keh2..

    ReplyDelete
  4. keh3 la ko ea mek bungo

    xpe2
    ko ingat senang ke nk pikul tanggungjawab
    sedangkan pikul tanggungjawab jmk pn dh bercelaru
    ni kan nk jadi 'imam' utk keluarga

    ReplyDelete
  5. mmg susah utk jdi imam..susah..sgt susah yes..
    sblum jd imam keluarga..jdila imam utk dri sndri dlu..

    best of luck!! :)

    ReplyDelete
  6. ko tau xper

    ngh fobia klo dengar perkataan imam tau
    dapat lak imam keluarga

    tapi akan ku cuba
    insyaAllah

    tapi aku xcakap lagi pn dengan budak yg aku suke 2
    aku lebih rela cakap yg aku cinta dia melalui doa je

    ReplyDelete
  7. erk. jgn tunggu lama2. nanti lama2. dia di ambil orang. ^_^

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete