Powered By Blogger

Followers

Monday, November 7, 2011

MeLiHat dengan Mata Hati

assalamualaikum

saya seperti orang lain juga.
sibukkan diri untuk balik bercuti.
seronok, tetapi terpaksa balik awal disebabkan kekangan yang tidak dapat dielak.
setiap perlakuan mesti ada pengorbanannya.
biarpun cuma sehari di rumah amat memberi makna, 
dapat borak2 ngn mak tercinta. he3

ok. pada 5 November 2011
saya pulang ke kampung.
then berhenti di Terminal 1, kat Seremban 2 untuk naik bas ke Muar pulak. 
sementara untuk tunggu bas sampai, saya lepak la di satu sudut.
di mana saya buleh lihat gelagat orang ramai.
saya ni suke tgk gelagat orang di tempat2 cam 2

macam2 ragam ada.
macam kerenah ade.
tapi yang membuat hati berkata2 adalah

perlakuan seperti ini
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

alamak, lupa nk ambik gambar la time 2.

bebas nye pergaulan,
'cantik' pakaian yang ketat dan 'menutup' aurat.

timbulnya persoalan.
di manakah taraf didikan agama yang mereka dapat.
sefaham mana mereka tahu mengenai agama mereka sendiri iaitu ISLAM.

dan dalam masa yang sama saya berfikir.
apa gunanya saya yang mengetahuinya.
tidak mampukah diri ini untuk mengubah walaupun dalam golongan yang kecil.

terpukul kerana hanya diri ini sahaja yang mengetahui tapi tidak disebarkan kepada yang lain.
InsyaAllah akan ku perkuatkan diri ini untuk mengubah sebilangan kumpulan disekeliling diri ini. 

sekian.

No comments:

Post a Comment