Followers

Wednesday, April 20, 2011

..my jurney..

Assalamualaikum....

kali ni ana nak citekan perjalanan ana bersama abang ana ke rumah nya di Gerik...

perjalanan bermula pada 16 April 2011 pada jam 12.00 tgh hari
keadaan cuaca yang agak mendung...
dalam perjalanan x sampai ipoh pn lagi
hujan lebat giley sey kat Behrang...
seronok jugak perjalanan bermotor dalam hujan nie...

kami banyak la berhenti untuk isi minyak ngn isi perut...
xtahan ana dh cakap klo jalan jauh ana x leh makan nasi...
leh lak abang ana 2 suh ana p order Special Bowl kat KFC....sabar jer la....
tapi harga dapat murah kot...
bersyukur...
mungkin time 2 ader offer kot
hehehe

pas 2 dia bawak ana p jalan2 kat kuala kangsar...
1st time kot...hehehe

then dia bawak ana p masjid yg femes kat kuala 2...
ni ade gambar sikit


ni le gamabr nyer...
time nie basah kot.....sebab hujan kan,,,,kat kuala x hujan la...
dalam proses koering...
nak sampai kat umah dia lak kami lepak kat pasar minggu kot
kat lawin,,,

sesudah sampai jer kat mah dia apa lagi lepak2 la...
malam 2 dia bawak ana jalan2 kat gerik...
walaupun penat tapi tetap nak p jalan2
bile lagi kan...

esoknya aktiviti x banyak
cadangnya nak p main bola tampar ngn member2 dia....tapi hujan petang 2
so stay umah je la
petang 2 lak ayah abg ajak p tempat kerja dia kat Kendering
time 2 tengah buat proses overwhole...
dapat la jugak tgk tempat janakuasa elektrik...













malam 2 pulak ngtkan nak p lepak2 kat masjid yg dia sllu p...tapi hujan jugak
kami lepak dalam umah sambil layan cite kamen rider,,,,hehe

18 april 2011
katanya nak balik...
tapi  hold
esok nya baru balik
aktiviti petang 2 kami p jalan2
tgk kawasan kg ngn tempat dia selalu men bola tampar...
malang nya x der orang pn men
ronda2 je la...
malam 2 kami p masjid
pengisian yang bez...
ader jugak la ilmu dapat sikit sambil2 meronda2 2
tapi sayang
xbawak buku nota untuk catat
hehe
malam 2 agak bez....
abg nak blanje makan chicken chop
mula2 ana cakap ok
sampai je kedai yg sllu tmpt dia lepak 2
ana tukar menu kepada nasi goreng kampung jer
disebabkan harganya yang mahal sebab 2 ana tukar
nasi goreng saja dh RM4 hinggit
kesian kat dia...
2 yg malas nak makan chicken chop 2...
xpe la balik tanjong malim t mim belanje chicken cop ea...
kih3

keesokan harinya ana pulang ke KHAR...
selesai sudah cerita kanak2
hehe

seronok la p Gerik mah abg Mohd Kamal bin Rahmat
ni mah dia....
kawasan mah dia kawasan kg jer...tapi ana sangat haapy dok situ dengan ketenangan yg ada



bez dok mah dia nie....
tq sangat2 sebab sanggup bawak mim p mah,bawak jalan2 kat gerik...
tq sangat2
n maap sebab nyusahkan....
k
wassalam

2 comments:

  1. agak jeles ya disitu..korng sempat balik kg..jln2..p aku terperuk kt KHAR je..uhu.dpn msjid ubudiah tu rumah sepupu aku..hehe..

    ReplyDelete
  2. cop...depan masjid 2 sek la ngenge....dekat maner

    ReplyDelete