Followers

Tuesday, November 29, 2011

errrr.....

silap diri sendiri.
timing x kene.

terima je la.

=)

Friday, November 11, 2011

pikir balik



sekiranya Rasulullullah s.a.w mengatakan bahawa Beliau penat dalam jalan dakwah beliau.
Adakah diri ini akan merasakan nikmat Islam yang indah 2 sekarang ini.
Adakah hidup ini akan berada di jalan yang benar.
Adakah diri ini ada tempat untuk mengadu selama2nya.
Adakah diri ini akan merasakan sesuatu uhkwah yang manis itu.

jangan disebabkan perkara kecil kau dah mengeluh.

Ingatlah 
bahawa Rasulullah s.a.w. lagi besar ujiannya dari diri ini.
contohilah Beliau.

Ya Allah ampunkanlah hati ini.
Ya Allah jadikanlah diri ini sebahagian orang2 yang gharib.
Ya Allah yang berkuasa untuk membolak balikkan hati ini, kembalikan semangat diri ini.
Ya Allah Tuhan Yang Maha Agung.
Hanya Engkau tempat ku berserah dan bergantung harapan untuk menjalankan kehidupan yang lebih diredhai dan dirahmati-Mu.
Ya Allah, Engkau kuatkan hati ini untuk setiap dugaan yang bakal menimpa.

BeNgKeL PenGukuHan UniVerSity AmBaSSaDor



Assalamualaikum...




UTM

UiTM

UPSI

USM

UIA

USIM




antara universiti yang terlibat la.




program untuk menjadi duta universiti. 

xpaham la ana program ape nie.

ana join syak.

xpe, dapat ilmu baru.




mmmm.. ader post cam nie kat fb.




USM, UiTM, UIA, UTM, usim, UPSI

he3. =)




kan da kene ngan abg kesayangan ana sorang 2.
gatal2 lagi post cam 2.
xde pape pn.
abg ana 2 je yg saje nk kenekan ana.
he3.

then pasal bende nie jugak la.
perkara yg sudah lama dianggap "tido", bangkit semula.
ya Allah, terima kasih atas ujian yang diberi untuk menyedarkan kesalahan diri ini. 

syukran

=)

Wednesday, November 9, 2011

berjalan tanpa henti


Bagaikan jauh jalan yang ku tempoh
Langkah demi langkah akan ku gagah
Hari demi hari berajalan tanpa henti
Yakinku ada sinar yang menanti
Kalau dh bertemu arah
Ku yakin penuh pasrah
PadaNya Yang Kuasa dikau berserah
Jika kau rebah 
Jika kau kalah
Bersaksilah rahmatNya akan terserlah
Segala kepahitan
Segala keperitan
Terima bagai penghapus dosa
Malang yang menimpa
Duka yang melara
Mungkin dibaliknya ada bahagia
Jangan jangan berputus asa
Dari rahmatNya Yang Maha Esa
Jangan jangan kita lupa
Ujian lumrahnya dunia





Monday, November 7, 2011

MeLiHat dengan Mata Hati

assalamualaikum

saya seperti orang lain juga.
sibukkan diri untuk balik bercuti.
seronok, tetapi terpaksa balik awal disebabkan kekangan yang tidak dapat dielak.
setiap perlakuan mesti ada pengorbanannya.
biarpun cuma sehari di rumah amat memberi makna, 
dapat borak2 ngn mak tercinta. he3

ok. pada 5 November 2011
saya pulang ke kampung.
then berhenti di Terminal 1, kat Seremban 2 untuk naik bas ke Muar pulak. 
sementara untuk tunggu bas sampai, saya lepak la di satu sudut.
di mana saya buleh lihat gelagat orang ramai.
saya ni suke tgk gelagat orang di tempat2 cam 2

macam2 ragam ada.
macam kerenah ade.
tapi yang membuat hati berkata2 adalah

perlakuan seperti ini
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

alamak, lupa nk ambik gambar la time 2.

bebas nye pergaulan,
'cantik' pakaian yang ketat dan 'menutup' aurat.

timbulnya persoalan.
di manakah taraf didikan agama yang mereka dapat.
sefaham mana mereka tahu mengenai agama mereka sendiri iaitu ISLAM.

dan dalam masa yang sama saya berfikir.
apa gunanya saya yang mengetahuinya.
tidak mampukah diri ini untuk mengubah walaupun dalam golongan yang kecil.

terpukul kerana hanya diri ini sahaja yang mengetahui tapi tidak disebarkan kepada yang lain.
InsyaAllah akan ku perkuatkan diri ini untuk mengubah sebilangan kumpulan disekeliling diri ini. 

sekian.